Інноваційні програмні продукти, які буквально вриваються в побут кожної сьогоднішньої дитини або її батьків, багато в чому змінюють якість життя на краще. Й освіта як частина життя суспільства виключенням не є. Уже сьогодні в цій сфері активно розвиваються нові продукти, цікаві програми дистанційної підготовки майбутніх фахівців. Принципово змінюється зміст загальноосвітньої системи. Вчорашній вектор на традиційний підхід замінюється новим напрямком — інтеграцією класичних предметних компетенцій з можливостями інтернету.

Світ змінюється

Над навчальними програмами майбутнього вже зараз активно працюють зареєстровані учасники проектів, подібних naurok.com.ua, і це тільки початок. Сама поява таких віртуальних платформ, на яких педагоги можуть викладати свої розробки, тестувати авторські курси, удосконалювати вміння, вливаючись в рух сучасих технологій, — вказує на швидкі зміни не тільки в освіті, а й у професії вчителя.

Що повинен буде знати сьогоднішній педагог, щоб бути затребуваним через 10–20 років? Які компетенції йому корисно (цікаво) почати освоювати? Як теперішні немовлята та їх діти будуть називати свого шкільного вчителя?

П'ятірка найбільш затребуваних педагогічних професій нового часу

Фахівці міжнародного форуму спробували пофантазувати на цю тему, враховуючи поточні тенденції педагогічної сфери, і отримали п'ятірку можливих майбутніх професій, які будуть особливо цінними через 10–15 років. Ознайомитися з нею корисно не тільки активним учителям, націленим на саморозвиток, або постійним відвідувачам освітнього порталу https://naurok.com.ua/, але й тим, хто тільки освоює професію викладача на 1–4 курсі ВНЗ.

  • Ігровий режим підготовки дітей залишиться пріоритетним. Зміняться лише засоби встановлення контакту. Майстерно використовувати нові інструменти буде ігротехнік або ігромайстер. Передбачається, що він буде займатися створенням й впровадженням освітніх ігор, доступних в режимі онлайн.
  • Скільки часу проводить ваша дитина за комп'ютером? Соціальні мережі, інформаційні сайти, навіть ігрові портали можуть стати для неї повноцінним електронним підручником, а можуть завдати шкоди. Процес дитячого онлайн-серфінгу треба контролювати вже зараз. В майбутньому цим займуться не лише батьки, а й кваліфіковані фахівці — інструктори з серфінгу в інтернеті.
  • Новий формат комунікацій відкриває масу додаткових можливостей для розвитку та формує принципово нові приводи для стресу. Контролювати нормальний розвиток дітей, адаптацію в Мережі й поза нею буде веб-психолог, допомоги якого вже сьогодні потребують маленькі й дорослі користувачі ПК.
  • На четвертому місці – куратор програм, які хоче освоїти дитина. Обираючи предмети, вона визначає вектор інтелектуального розвитку, але шлях всебічного особистісного зростання повинен вибудовувати професіонал. Вчителі вузьких дисциплін розробити насичений план освоєння всіх предметів не можуть. А ось незалежний тьютор з навичками психолога та педагога з цим впорається.
  • Замикає п'ятірку найбільш затребуваних можливих вчительських професій «фізрук майбутнього» — тренер life style. Він буде складати плани тренувань, контролювати показання «розумних» браслетів й годинників дітей, стежити за навантаженнями.

Відлік почався

Перелік далеко не повний. Освітній сфері будуть потрібні й професійні розробники онлайн-площадок віртуальних шкіл, педагоги-консультанти або проектувальники освітніх «дорожніх карт». Назви їх професій можуть змінюватися, але в тому, що список компетенцій сьогоднішнього вчителя скоро розшириться, вже ні у кого немає.